viernes, 25 de febrero de 2022

1º ESO: T.5.3:A BIBLIA E As miñas COMPETENCIAS: A MORAL DO AMOR.


• Para traballar sobre o dilema moral: 

«A quen levarías?», e contestar por escrito: a quen levarías ti de verdade? Por que? E se practicases a moral de Jesús?
http://www.powerpoints.org/presentacion_959_A-quen- llevarias.html


• Xogos e actividades interactivas sobre Jesús de  Nazaret:
http://www.sadlierreligion.com/webelieve/main. cfmlanguage= sp& sp= student& section= activity& grade=1#Xogos

A moral relixiosa de Jesús


A moral de Jesús de  Nazaret é a moral que máis influíu para  defender os dereitos humanos, a dignidade das persoas e a súa liberdade.

2.1 Que é a moral?


«No máis profundo da súa conciencia descobre o home a existencia dunha lei que el non se dita a si mesmo, pero á cal debe obedecer, e cuxa voz ecoa, cando é necesario, nos oídos do seu corazón, advertíndolle que debe amar e practicar o ben e que debe evitar o mal: feixe isto, evita aquilo» ( Gaudium  et  Spes, 16). Xa que o home foi creado por Deus ten dentro de si unha lei que o mesmo Divos deixoulle rexistrada no seu corazón.

2.2 O ben e o mal moral


O ser humano, ao ser libre, pode facer o ben ou o mal. O mal está na persoa, destrúe a creación e rompe a relación con Deus e o próximo. O cristián pola súa fe, a súa conciencia e pola revelación de Deus diferencia o ben do mal e ha de utilizar a súa liberdade para practicar o ben: «A ninguén devolvades mal por mal. Procurade o bo #ante toda a xente (…) Non te deixes vencer polo mal, así a todo, vence o mal co ben» ( Rom 12, 17.21).

2.3 A moral en tempos de Jesús


Na sociedade de Jesús, a moral xudía ensinaba a diferenciar o ben do mal coas normas da  Torá (os cinco primeiros libros da Biblia).
As principais normas eran os Dez Mandamentos. E, os malos comportamentos e pecados castigábanse segundo a lei do  talión: «Se alguén causa unha lesión ao seu próximo, faráselle o mesmo que fixo el: fractura por fractura, ollo por ollo, dente por dente; causaráselle a el a mesma lesión que el causase ao outro» ( Lev 24, 19-20).

2.4 A moral de Jesús: a moral do amor



Jesús rexeitou a lei do  talión e propuxo practicar os Dez Mandamentos desde o amor e a verdadeira liberdade. O máis importante da súa moral relixiosa é o mandamento do amor: o amor a Deus, o amor aos demais e o amor a si mesmo:
«“Mestre, cal é o mandamento principal da lei?”. El díxolle: “Amarás ao Señor o teu Deus con todo o teu corazón, con toda a túa alma, co
máis orixinal da moral de Jesús é o amor universal aos inimigos ( Mt 5, 43-48), o compartir e o amor aos pobres.
toda a túa mente”. Este mandamento é o principal e primeiro. O segundo é semellante a el: “Amarás ao teu próximo como a ti mesmo”» ( Mt 22, 36-39).
Por iso, á moral de Jesús e á moral cristiá chámaselle tamén a «moral do amor».

2.5 Que é a moral cristiá?


A moral cristiá é a moral que practican os cristiáns e que ensina a Igrexa. Baséase na fe en Jesús e no seu Evanxeo e moral do amor, que garanten plenamente a dignidade das persoas e a súa liberdade. E é froito do Espírito Santo que converte o interior da persoa nun «corazón de amor». Estes principios fundamentan a  moralidade dos comportamentos no cristianismo.

A moral cristiá desenvolve na persoa a súa dimensión moral e social; insignia a ser bo cidadán; axuda a ser mellor persoa, e serve para  jerarquizar e practicar os valores e virtudes cristiás: o compartir, amar aos pobres, defender a vida, dignidade, liberdade…


Taller de intelixencias múltiples 

O cinema e a espiritualidade


A Iglesia recomenda o cinema-fórum como un medio para desenvolver a dimensión espiritual. A seguinte película ensina a desenvolver no noso interior a liberdade e os valores da moral de Jesús: axudar ao necesitado, entregar a vida por defender ao indefenso…


Participa nun cinema-fórum


Cadea de favores


1 Le a ficha da película, o texto do Papa e contesta: Que che chama máis a atención? Por que?


Director:  Mimi  Leder.
Actores: Kevin  Spacey,  Helen Hunt,  Haley Joel
Osment, Jay  Mohr, Jim  Caviezel,  Angie  Dickinson.
Ano: 2000. Gañadora de 2  óscar.
Argumento:  Trevor, de once anos, observa os problemas persoais e sociais da súa contorna.
Ata que o seu profesor  Eugene  Simonet propón á súa clase imaxinar ideas para mellorar o
mundo. E  Trevor inicia unha cadea de favores a persoas que os necesitan.

https://gloria. tv/vídeo/ T7 ndhfyzeDxp422 zPbZocBaWH

«O cinema,  transmisor de cultura e de valores.
Moi útil facilitar, sobre todo para os máis novos, a creación de “cinema-fórum” que, animados por válidos e expertos educadores, conduzan aos mozos a que se expresen e aprendan a escoitar aos outros, en debates construtivos e serenos. (…) O cinema como auténtico vehículo de cultura para o crecemento integral de todo home e da sociedade enteira» (Papa San Xoán Paulo II: 28 maio 1995).


Analiza a película e mellora o teu interior


2   Explicar. Observa atentamente a película e contesta por escrito ás preguntas seguintes:
a) Que valores e comportamentos morais aparecen na película? E que  antivalores e comportamentos inmorais?
b) Que reto proponlles o profesor aos seus alumnos?
c) Que fixo  Trevor para realizar a súa cadea de favores?
d) Que favor e axuda é máis importante para ti na película? Por que?
e) Que personaxe practica mellor o Mandamento do Amor? Por que?
f)En que se parecen e diferencian  Trevor e Jesús de  Nazaret nos seus comportamentos e en como entregan as súas vidas polos demais?
g) Que che ensina esta película para encher o teu interior de mellores sentimentos e valores?

No hay comentarios:

Publicar un comentario

0 puntos en caso de plagios

1º BAC: T.5.1: D.S.I.,PÁG. 92, 6,7,8.

      Definir para qué se reflexiona, a quién se dirige y  quién es su responsable: Principios y Valores de DSI from  AMNI2012 https://es.ca...