miércoles, 17 de noviembre de 2021

4º ESO: T.2: TALLER DE INTELIXENCIAS MÚLTIPLES: O meu I. ESPIRITUAL + O meu I. EMOCIONAL

 4º ESO:  T.2: TALLER DE INTELIXENCIAS MÚLTIPLES: O meu I. ESPIRITUAL + O meu I. EMOCIONAL



 O SENTIMENTO DE ÉXTASE RELIXIOSA



O sentimento de éxtase relixiosa é a vivencia e a estado da alma caracterizado pola unión mística e  contemplativa con Deus.


 Un medio para alcanzar esta unión é a oración  contemplativa, que se realiza co corpo e a mente en completo silencio para escoitar a Deus que habita no noso interior:

«Non sabedes que sodes templos de Deus e que o Espírito de Deus habita en vós?» (1  Cor 3, 16).

Esta experiencia de éxtase é imposible de describir con palabras. 


Prepara o disco-fórum


A seguinte presentación axudarache a experimentar este sentimento.



1 Busca na internet a presentación: «Que nada che turbe» (na web  org/ wordpress),

baseada nunha poesía de Santa Teresa de Jesús. Visualízaa en silencio.


https:// libreverso. wordpress. com/ category/santa- teresa-de- avila/


http://www.taize.fr/es_ article4803.html




2 Volve escoitar a canción no vídeo « Taizé – Nada che turbe».


3 Le a poesía. Despois, contesta as preguntas:


Nada che turbe



Nada che turbe, nada che espante;

Quen a Deus ten nada lle falta.

Nada che turbe, nada che espante:

Só Divos basta.

Todo se pasa, Deus non se muda.

A paciencia todo alcánzao.

En Cristo a miña confianza,

e del só a miña  asimiento;

nos seus cansazos o meu alento,

e na súa imitación a miña folganza.

Aquí estriba a miña firmeza,

aquí a miña seguridade,

a proba da miña verdade,

a mostra da miña firmeza.

Xa non  durmáis, non  durmáis,

pois que non hai paz na terra.

Non haxa ningún covarde,

aventuremos a vida.

Non hai que temer, non  durmáis,

aventuremos a vida.



(Letra baseada na poesía de Santa Teresa.)



a) Que frase gústache máis?

b) Que sentimentos expresa Santa Teresa?

c) Que sentiches ou aprendiches sobre a éxtase relixiosa?


Participa no disco-fórum



4 Comparte, nun debate coa túa clase, as túas respostas escritas e os sentimentos que viviches.



Espiritualidade e actitude relixiosa



A actitude é a predisposición psicolóxica, positiva ou negativa, que se ten #ante calquera realidade: Deus, os demais, a relixión, a espiritualidade, etc.

A actitude relixiosa é a predisposición para buscar  a Deus e vivir experiencias de relación persoal con El. O seguinte cuestionario axudarache a reflexionar

sobre a túa actitude relixiosa. Esta actitude é un proceso en catro etapas.


Etapas da actitude relixiosa


Analízache e reflexiona


Cal é actualmente a miña actitude relixiosa?


1 Contesta escribindo no teu  pc, o número de cada pregunta e a túa resposta: «Si» ou «Non».


1.ª etapa:

Deixar falar a Deus

1. Buscas momentos de silencio e tranquilidade para pensar sobre Deus?

2. Sentes a necesidade de deixar que Divos fáleche no teu interior e a través das persoas que che rodean?

2.ª etapa:

Falar a Deus

3. Crees que podes falar e comunicarche con Deus?

4. Falas con Deus por medio de oracións da Igrexa ou coas túas propias palabras? 

3.ª etapa:

Falar desde Deus

5. Falas da sociedade en que vives e da túa vida diaria en relación con Deus?

6. A túa relación persoal de Deus, faiche interpretar a túa vida e o mundo como creacións de Deus?

4.ª etapa:

Falar de Deus desde a relación con El

7. Crees que Deus e ti vivides unha relación persoal de profundo amor e amizade?


 e extrae conclusións



2 Suma as respostas das sete preguntas:


• Se o número de repostas «Si» é maior: maior é a túa actitude positiva cara a Deus e o relixioso.

• Se o número de respostas «Non» é maior: maior é a túa actitude de confusión, indiferenza, desinterese ou rexeitamento cara a Deus e o relixioso.


3 Contesta no teu  pc:


a) Que opinas dos resultados que obtiveches?


b) Que conclusión extraes sobre a túa actual actitude relixiosa?

No hay comentarios:

Publicar un comentario

0 puntos en caso de plagios

1º BAC: T.5.1: D.S.I.,PÁG. 92, 6,7,8.

      Definir para qué se reflexiona, a quién se dirige y  quién es su responsable: Principios y Valores de DSI from  AMNI2012 https://es.ca...